لطفا منتظر بمانید
PTM  FREELANCER

پی تی ام فریلنسر از کوکی ها برای تجربه بهتر شما از سیستم استفاده میکند ، ادامه دادن به مشاهده صفحه به منظور قبول کردن تمامی قوانین و مقررات وب سایت پی تی ام از طرف شما میباشد.

content...

سایت دورکاری،برونسپاری پروژه، استخدام

0  
0  
0  
0  

آموزش حضوری نرم افزار زیبراش 2025

ZBRUSH 2025 Learning ( PTM ART CENTER )

مهلت ثبت نام تا 23 آذر 1403 - ظرفیت 12 هنرجو

تهران - کارخانه نوآوری آزادی - هفت و هشت

مدرس دوره : امیر رضائیان | طراح صنعتی ، مدل ساز سه بعدی ، سیجی آرتیست

متوسط - مقدماتی

45 ساعت

3 ساعته - 2 روز در هفته

15 جلسه

سرفصل های آموزشی

متوسط - مقدماتی

45 ساعت

3 ساعته - 2 روز در هفته

15 جلسه

سرفصل های دوره ی آموزشی نرم افزار زیبراش

زی قلم (   )


توجه : این سرفصل به صورت جامع میباشد ، در طی آموزش با ابزارها و گزینه های زیادی مواجه خواهید بود که با تمرین درست، کاربرد هریک را خواهید آموخت، این آموزش صرفا معرفی تولبار نرم افزار و گزینه های نرم افزار نیست، بلکه تکنیک های مدل سازی سریع را نیز فرا خواهید گرفت. لذا تنها با تمرین مداوم و فراگیری دستورات به صورت ترکیبی قادر به دریافت مناسب ترین خروجی ها خواهید بود.


جلسه اول :

 

آشنایی با زیبراش و کاربرد های آن

معرفی و بررسی امکانات و رابط کاربری نرم افزار زیبراش و چالش های آن

معرفی پیشنیاز‌های سخت افزاری کارکردن با زیبراش

معرفی توانمندی‌های مورد نیاز برای یادگیری زیبراش

معرفی مزایا و معایب استفاده از نرم افزار زیبراش

آشنایی با بازرا کار نرم افزار زیبراش در زمینه های مختلف

بررسی اهداف هنرجویان از استفاده ی نرم افزار زیبراش

معرفی پی تی ام فریلنسر جهت ایجاد فرصت های شغلی برای هنرجویان

آشنایی با طراحی دستی و استفاده در نرم افزار

آشنایی با اسکچ و اتود های اولیه هنگام ورود به نرم افزار

تمرین طراحی دستی با کاغذ و خودکار جهت بهبود تجربه کاری با قلم نوری

تنظیمات قلم نوری و مهارت استفاده از آن

تمرین تقویت دست هنگام براش زدن با قلم نوری

بررسی منطق و پایه نرم افزار های طراحی مش مدلینگ و نربز مدلینگ

توجیه صبر و حوصله هنگام فراگیری مدل سازی سه بعدی با نرم افزار زیبراش

آشنایی با احجام اولیه و ورود به نرم افزار

درک احجام لو پلی  و های پلی و منطق مدلسازی آنها

درک 2.5 بعدی و سه بعدی در نرم افزار زیبراش و کاربرد های آن ها

آشنایی با منطق نرم افزار زیبراش

آشنایی با محیط نرم افزار و خروجی های مختلف فایل های زیبراش

معرفی تکنیک های سریع مدلسازی سه بعدی

اهمیت نرم افزار فوتوشاپ و راینو هنگام استفاده از نرم افزار زیبراش



جلسه دوم :

 

آشنایی با محیط پالت ها و منو های زیبراش

آشنایی با محیط کانوس زیبراش و تنظیمات آن

تنظیمات پس زمینه زیبراش  و انتخاب رزولوشن مناسب هنگام اسکالپ

آشنایی با محیط lightbox و ذخیره فایل های ایجاد شده

بررسی تفاوت‌های بین Make Polymesh 3D و  Make Adaptive Skin

آشنایی با initilize

آشنایی با محیط subtool  و مدیریت فایل های سه بعدی

آشنایی با مدیریت Subtool  ها و انتخاب فایل های سه بعدی

نام گذاری احجام وارد شده در زیبراش

وارد کردن مدل های سه بعدی احجام اولیه

معرفی فرمت‌های مورد تایید در زیبراش

آموزش ذخیره سازی Z Toolsها

آشنایی با مفهوم Z Tools

وارد کردن مدل های سه بعدی از نرم افزار های مختلف به زیبراش

آشنایی با نویگیتور های نرم افزار زیبراش - move - scale - rotate - pan

آشنایی با Gizmo و تنظیمات آن

آشنایی با Transpose و تنظیمات آن

آشنایی با فرمت های مختلف فایل های زیبراش

ترکیب احجام اولیه و ایده پردازی فرمی و حجمی

بررسی اهمیت ایجاد Blockout  قبل از مدل سازی سه بعدی با زیبراش

بررسی اهمیت اسکچ و اتود اولیه طرح قبل از مدلسازی با زیبراش

تمرین ایده پردازی حجمی و رسیدن به فرم اولیه

ایجاد کلید های میانبر جهت سریع تر شدن کار با نرم افزار


جلسه سوم :

 

آشنایی با  انواع براش های  Move

آشنایی با stager

آشنایی با repat similar Parts

آشنایی با ابزار های دفرمیشن احجام سه بعدی

آشنایی با ابزار layer

آشنایی با ابزار Dynamesh و ترکیب احجام و اهمیت رزولوشن و ابعاد کلی Subtool

آشنایی با ابزار Zremesh و درک بهتر پلی ها

آشنایی با پلاگین  Decimation Master و بهینه سازی فایل سه بعدی

تمرین ترکیب احجام سه بعدی و ایجاد احجام تخیلی با ابزارهای move - scale - rotate

تمرین ایجاد Blockout  کانسپت های مورد نظر

معرفی Z-Sphere و کاربرد های آن

امکان استفاده از Dynamesh بر روی Z Sphere

آشنایی با عملکرد Remesh بر روی Z Sphere

ایجاد پوسته در اطراف Z Sphere به منظور ایجاد حجاری

آشنایی با اهمیت ایجاد Zsketch

آشنایی با modify topology

آشنایی با ابزار contact



جلسه چهارم :

 

آشنایی با Merge  و Split و کاربرد هرکدام

معرفی براش های پرکاربرد

clay buildup - standard - damn standard - move - h polish - trim dynamic - smooth  و ...

تنظیمات قلم و براش ها و حساسیت قلم

تکنیک های براش زدن بر روی مدل سه بعدی

آموزش ذخیره سازی تغییرات UI

ایجاد کلید های میانبر برای براش ها

استفاده از پالت سفارشی جهت دسترسی سریع تر به براش ها

اهمیت استفاده داینامش هنگام براش زدن با براش ها

تمرین ترکیب احجام با توجه به مباحث جلسه

معرفی ابزار های Mask و ترکیب احجام و نحوه اسکالپ و ایده پردازی فرمی

چگونگی قرینه سازی مدل ها  mirror و mirror & weld

اهمیت unify  کردن مدل

اهمیت استفاده از Solo  و Dynamic Solo




جلسه پنجم :

 

معرفی ابزار های Select  و اهمیت استفاده از آن ها

آشنایی با پالی گروپ ها و تنظیمات آن ها

معرفی ابزار های کات و برش

ترکیب دستور های کات و برش به همراه Mask  ابزار های Select

معرفی Alpha  و اهمیت استفاده از آن ها

چگونگی ایجاد Alpha در نرم افزار فوتوشاپ و انتقال آن به زیبراش

چگونگی اضافه کردن آلفا به براش ها

معرفی تنظیمات آلفا مپ ها

معرفی Subdivision چالش های آن هنگام مدل سازی

اهمیت Subdivision  و داینامش و ترکیب آن ها با یکدیگر هنگام استفاده از آلفا مپ ها بر روی مدل

استفاده از hd Geometry هنگام ایجاد جزئیات با کیفیت

درک بهتر zremesh - dynamesh - subdivision - decimated

اهمیت استفاده از Subdivision  جهت بهینه سازی محیط Canvas

آشنایی با ابزار same bridge



جلسه ششم :

 

معرفی VDM براش و ایجاد براش سفارشی VDM

اهمیت استفاده از براش Damn standard - standard - Clay Buildup

اهمیت استفاده از مسک و ابزار های Polish هنگام ایجاد براش های سفارشی و مدل سازی

آشنایی با thick skin

معرفی IMM BRUSH ها و ایجاد براش های سفارشی IMM

ترکیب احجام با استفاده از VDM براش ها  IMM براش ها

معرفی CURVE براش ها و نحوه استفاده از آن ها در پروژه

تمرین ایده پردازی با استفاده از دستور های مباحث جلسه

ایجاد Blockout ها با استفاده از IMM BRUSH ها و VDM براش ها

آشنایی با Surface noise

آشنایی با ابزار Morph target  و history Recall

آشنایی با Poly Painting



جلسه هفتم :


بررسی آناتومی انسان و حیوان و حشرات

ایجاد  Blockout ها انسان ، حیوان ، حشرات و موجودات با استفاده از دستورات قبلی

آماده سازی Blockout ها جهت اسکلاپ و حجاری بر روی مدل سه بعدی ایجاد شده

بررسی تکنیک های ایجاد جزئیات بر روی Blockout های نهایی

آشنایی با براش Zmodeler جهت ایجاد Blockout ها

اهمیت استفاده ترکیبی از mask و Gizmo هنگام مدل سازی سه بعدی

آشنایی با scale master

آشنایی با boolean و اهمیت استفاده از آن

آشنایی با bevel pro و ایجاد لبه بر روی مدل های decimated  و dynameshed



جلسه هشتم :

 

ایجاد دست و انگشتان دست و تکنیک های اضافه کردن جزئیات به آن

ایجاد پا و انگشتان پا و تکنیک های اضافه کردن جزئیات به آن

ایجاد چشم و تکنیک های اضافه کردن جزئیات به آن

تکنیک های پز و حالت دادن به مدل با استفاده از ابزار های MOVE و ZSPHEARE

ایجاد مفصل گذاری دقیق و نحوه استفاده از آن با استفاده از Proxy pose

اهمیت استفاده از ابزار Gizmo هنگام پز دادن به مدل و ریگ بندی



جلسه نهم :


چگونگی استفاده از تصویر رفرنس جهت مدل سازی دقیق

چگونگی استفاده از تکنیک image plane

چگونه اضافه کردن تصاویر رفرنس از زوایای مختلف جهت آماده سازی مدل برای اسکالپ و حجاری

معرفی spotlight و چگونگی استفاده از آن و بررسی چالش ها

معرفی purref جهت کالکشن کردن تصاویر رفرنس و نحوه استفاده آن در زیبراش

چگونگی استفاده از shadowbox

آشنایی با ریتوپولوژی دستی و اوتومات با ابزار zmodeler  و Zsphere


جلسه دهم :


متریال سازی و استفاده جزئیات بر روی مدل

ایجاد متریال چوب به همراه جزئیات با استفاده از براش و مسک

تنظیمات نور و رندر داخل زیبراش

پست پروداکشن و کامپوزیت به واسطه زیبراش و فوتوشاپ

استفاده از براش slash  و chisel

ساخت پترن های سه بعدی و دو بعدی

آشنایی با ابزار array mesh و روش های array

آشنایی با micro mesh و fiber mesh و nanomesh و کاربرد آن ها

آشنایی با uv unwrap و خروجی گرفتن فایل ها و آماده سازی برای bake

آشنایی با ریتوپولوژی و اهمیت آن در رندرینگ و مدل سازی سه بعدی

ساخت مو و معرفی براش های ایجاد مو



جلسه یازدهم :


آشنایی با dynamics و ایجاد پارچه

ایجاد چین و چروک پارچه

آشنایی با تکنیک های شبیه سازی ذررات

ایجاد بافت بر روی پارچه

ایجاد بالش و پرده و لباس و ...



جلسه دوازدهم :


پروژه : مدل سازی دارایی بازی و قطعات صنعتی

پروژه : مدل سازی کرکتر به همراه دارایی

پروژه : مدل سازی چهره از روی رفرنس


جلسه سیزده ام :

 

پروژه : مدلسازی مبلمان و قطعات اورنامنت و منبت

پروژه : مدل سازی گردنبند ، دستبند ، انگشتر

پروژه : مدل سازی فرنیچر علمی تخیلی



جلسه چهارده ام :


پروژه : مدل سازی رینگ خودرو

پروژه : مدل سازی بادی کیت و بدنه خودرو

پروژه : مدل سازی درب خودرو


جلسه پانزده ام :


پروژه : مدلسازی اسلحه و دارایی بازی و پایپ

پروژه : مدل سازی بشکه و سنگ و گیت استایلایز

پروژه : مدل سازی پنل های علمی تخیلی

کاریابی برای هنرجویان

همراه با هدیه عضویت دائمی در پنل پرو پی تی ام فریلنسر


این دوره حضوری تخصصی زیبراش برای آن دسته از افرادی طراحی شده که به دنبال یادگیری حرفه‌ای و عمیق مدل‌سازی سه‌بعدی هستند. در این آموزش، شما با تمامی ابزارها و تکنیک‌های پیشرفته زیبراش آشنا می‌شوید و می‌توانید از طریق تمرین و مشاوره حضوری، مهارت‌های خود را به سطحی بالاتر ارتقا دهید.


مزایای ویژه این دوره:

با شرکت در این آموزش حضوری، شما نه تنها از راهنمایی و همراهی یک مربی متخصص بهره‌مند خواهید شد، بلکه به‌عنوان هدیه‌ی ویژه،به یک پنل دائمی "پرو پی تی ام فریلنسر" دسترسی پیدا خواهید کرد

چرا این هدیه برای شما ارزشمند است؟

دسترسی به ابزارهای حرفه‌ای و پیشرفته: پنل پرو امکانات پیشرفته‌ای را در اختیار شما می‌گذارد که در ارتقای کیفیت کار و مدیریت پروژه‌هایتان نقش بسزایی دارند.

افزایش شانس جذب پروژه‌های معتبر: پروفایل شما در دسته‌ی فریلنسرهای حرفه‌ای قرار می‌گیرد و در جستجوی کارفرمایان به‌عنوان گزینه‌ی قابل‌اعتماد نمایش داده می‌شود.

ارتباطات حرفه‌ای و تعاملات گسترده: عضویت در این پنل دائمی، فرصتی بی‌نظیر برای برقراری ارتباط با سایر فریلنسرها، همکاران، و کارفرمایان فراهم می‌کند که می‌تواند مسیر حرفه‌ای شما را به سرعت متحول کند.

برند سازی شخصی و افزایش اعتبار: با پنل پرو، شما می‌توانید مهارت‌ها و خدمات خود را به بهترین شکل ممکن به نمایش بگذارید و از مزایای برند سازی شخصی بهره‌مند شوید.

مزیت دائمی بودن عضویت: این عضویت ویژه، دائمی است و به هیچ تمدید یا هزینه‌ی اضافی نیاز ندارد. شما به‌صورت همیشگی از تمام امکانات این پنل بهره‌مند خواهید بود، و می‌توانید در طول دوران حرفه‌ای خود از این فرصت استثنایی استفاده کنید.


حضور شما در این دوره حضوری، تنها یک یادگیری ساده نیست، بلکه شروع یک مسیر حرفه‌ای است که با دسترسی به ابزارها و فرصت‌های بی‌نظیر پی تی ام، مسیر رشد و موفقیت شما را هموارتر می‌سازد.


فرصت را از دست ندهید؛ در این دوره تخصصی شرکت کنید و عضویت دائمی خود در پنل پرو پی تی ام فریلنسر را دریافت نمایید!

گالری ویدئو

PTM ART CENTER
PTM ART CENTER
PTM ART CENTER
PTM ART CENTER
PTM ART CENTER
PTM ART CENTER
PTM ART CENTER
PTM ART CENTER
PTM ART CENTER

گالری تصاویر

نمونه کار های مدرس زیبراش

نمونه کار های مدرس زیبراش


طراحی چرخ گوش ( کلیک کنید )

طراحی قلم نوری ( کلیک کنید )

طراحی درون اپل ( کلیک کنید )

طراحی دسته پلی استیشن ( کلیک کنید )

طراحی مایکرفن استدیو ( کلیک کنید )

طراحی تلفن همراه ( کلیک کنید )

طراحی مجیک ماوس اپل ( کلیک کنید )

طراحی هدفن استدیو ( کلیک کنید )

طراحی هدفن اپل ( کلیک کنید )

طراحی پرینتر اپسن ( کلیک کنید )

طراحی لایتینگ لوستر ( کلیک کنید )

طراحی دوربین مداربسته ( کلیک کنید )

طراحی کالای آشپزخانه ( کلیک کنید )

طراحی جواهرات ( کلیک کنید )

طراحی کیف دنزو ( کلیک کنید )

طراحی مبلمان شهری ( کلیک کنید )

طراحی گلدان ( کلیک کنید )

طراحی قوطی ضدیخ ( کلیک کنید )

طراحی درب خودکار پنتر ( کلیک کنید )

طراحی شرکت پنتر ( کلیک کنید )

طراحی دکوراسیون نوریکو ( کلیک کنید )

طراحی لابی شرکت بیمه ( کلیک کنید )

طراحی سر سوتون تخیلی ( کلیک کنید )

طراحی دارایی تفنگ تخیلی ( کلیک کنید )

طراحی کپسول تخیلی ( کلیک کنید )

طراحی کیت بش تخیلی ( کلیک کنید )

طراحی دارایی بشکه بازی ( کلیک کنید )

طراحی کرکتر تخیلی ( کلیک کنید )

طراحی موجود تخیلی ( کلیک کنید )

طراحی چهره مرد سرخ پوست ( کلیک کنید )

طراحی چهره مرد تخیلی ( کلیک کنید )

طراحی تندیس امیر رضائیان ( کلیک کنید )

طراحی مدل سه بعدی لوگو ( کلیک کنید )

تجهیزات مورد نیاز

همراه داشتن لپ تاپ ( به همراه نرم افزار زیبراش 2024 الی 2025 )


همراه داشتن قلم نوری ( قبل از ثبت نام در دوره قلم نوری مناسب و ارزان قیمت تهیه کنید )

همراه داشتن کاغذ A3 به همراه تخته شاسی

همراه داشتن خودکار بیک و خط کش


مشخصات قلم نوری مورد نیاز نرم افزار زیبراش :

یک تبلت قلم Wacom (یا سازگار) با ترجیح مدل‌های حرفه‌ای، دقت بهتری در حرکات قلم مو به شما ارائه می‌دهد و احساس هنرمند را افزایش می‌دهد. ما تبلت‌های مبتنی بر فناوری  N-Trig را که پروتکلی کاملاً متفاوت است و کاملاً با برنامه زیبراش سازگار نیست، توصیه نمی‌کنیم.


مشخصات سیستم مورد نیاز نرم افزار زیبراش :

پردازنده : حداقل ۵۶۰۰ ۵ Ryzen  AMD  CPU

رم : حداقل رم ۸ گیگابایت یا بیشترRAM

کارت ذخیره : در این مورد حافظه های ssd ازنوعNVMe M.2 Pclegen4      

کارت گرافیک : حداقل کارت گرافیک AMD RadeonRX580  Graphic Card 

کاربرد های نرم افزار زیبراش

زیبراش در طراحی صنعتی


زیبراش همچنین به طور گسترده در طراحی صنعتی استفاده می‌شود. این نرم‌افزار توسط طراحان صنعتی حرفه‌ای در سراسر جهان استفاده می‌شود و یک انتخاب محبوب برای ایجاد مدل‌های سه‌بعدی با جزئیات بالا است. در اینجا برخی از مزایای استفاده از زیبراش در طراحی صنعتی آورده شده است: زیبراش می‌تواند برای ایجاد مدل‌های سه‌بعدی با جزئیات بالا استفاده شود که می‌تواند برای آزمایش و بهبود طراحی مورد استفاده قرار گیرد. زیبراش می‌تواند برای ایجاد تصاویر بصری از محصولات جدید استفاده شود که می‌تواند برای بازاریابی و فروش محصولات استفاده شود. زیبراش یک نرم‌افزار قدرتمند و انعطاف‌پذیر است که می‌تواند برای ایجاد طیف گسترده‌ای از مدل‌های سه‌بعدی استفاده شود. زیبراش توسط طراحان صنعتی حرفه‌ای در سراسر جهان استفاده می‌شود. اگر شما یک طراح صنعتی هستید که به دنبال یک نرم‌افزار قدرتمند و انعطاف‌پذیر برای ایجاد مدل‌های سه‌بعدی با جزئیات بالا هستید، زیبراش یک گزینه عالی است.


زیبراش در صنایع چوب و ساخت مبلمان


بر خلاف گذشته که از مبلمان به عنوان یک ابزار ضروری استفاده نمی‌شده امروزه از این ابزار محبوب برای طراحی فضاهای داخلی، اداری جهت رفع خستگی و … بسیار استفاده می‌کنند. مبلمان یکی از المان‌های پرکاربرد است که به سبک‌های مختلف ساخته می‌شود. صنعت و تکنولوژی حتی در ساخت مبلمان نیز وارد شده‌است. سازندگان با استفاده از نرم‌افزار زیبراش طرح مبلمان را مدلسازی می‌نمایند و سپس در مسیر تولید قرار می‌گیرد.


زیبراش در منبت و مقرنس کاری


منبت و مقرنس کاری هنری است که در ایران علاقه‌مندان بسیاری دارد، در تمامی صنایع به خصوص این دسته نرم‌افزار زیبراش به خوبی از عهده کار برآمده و هنرمند با ظرافت استادانه ای می‌تواند هنر خود را در یک نرم‌افزار دیجیتالی خلق نماید.


زیبراش در CNC، تراشکاری، برشکاری و قالب ریزی


نرم‌افزار زیبراش علاوه بر اینکه کاربرد سه بعدی دارد به خوبی می‌تواند، با جزئیات‌ترین اشیاء را مدلسازی نماید. در تراشکاری و قالب ریزی با بهره‌گیری از زیبراش خطا را به صفر رسانده‌اند.


زیبراش در کارتون و انیمیشن


دنیای طراحی شخصیت و انیمیشن بسیار وسیع است و در این میان نرم‌افزار زیبراش به خوبی در ساخت کاراکترهای جذاب کمک حال طراحان بوده‌است مصلاً هر چه قدر یک شخصیت، طراحی و ساخت مدل قویتری داشته باشد نتیجه نهایی زیباتر خواهد شد.


زیبراش در صنایع سنگ


از سنگ بیشتر در صنایع ساختمانی و جهت تزئین فضای داخلی و نما استفاده می‌گردد برای ساخت و برش طرح‌های پیچیده بر روی سنگ قبل از تراشکاری در داخل نرم‌افزار طرح را ایجاد می‌کنند و از نرم‌افزار زیبراش خروجی می‌گیرند و به دستگاه برش منتقل می‌کنند.


زیبراش در طراحی ربات


ربات‌ها ماشین‌های همه‌کاره ای هستند که نرم‌افزار زیبراش در فرایند تولیدشان و در مرحله طراحی توانسته‌است در وقت صرفه جویی کند و درآخر با وجود سرعت بخشیدن به کار نتیجه ای دقیق و بی عیبی دریافت کنند.


زیبراش در طراحی پزشکی


از نرم‌افزار زیبراش جهت ساخت قطعات ترمیمی بدن انسان استفاده می‌کنند، در واقع از اعضاء الگو برداری کرده در زیبراش با جزئیات مدلسازی نموده و برای ساخت، الگوی ایجاد شده را در اختیار مهندسین پزشکی قرار می‌دهند.


زیبراش در معماری


شاید با خود فکر کنید جهت مدلسازی بناهای معماری تا زمانی که نرم‌افزاری مانند تری دی مکس وجود دارد چرا باید از نرم زیبراش استفاده کنیم! زیبراش قادر است جزئیات را به زیبایی مدلسازی نماید، در برخی از پروژه‌ها زیبراش به عنوان تکمیل کننده فرایند مدلسازی در کنارتری دی مکس به کمک کاربران می‌آید.


زیبراش در فتوگرامتری


آنچه بر اثر پدیده فتوگرامتری و و عکاسی صدها دوربین در یک فضا بدست می‌آید نیازمند اصلاح خواهد بود در این میان قدرت زیبراش در ترمیم و ایجاد ریزه کاری در مدل‌ها گشاینده کار متخصصان بوده‌است.


زیبراش در نقش برجسته


این هنر زیر مجموعه مجسمه‌سازی است و معمولاً از همان المان‌ها استفاده می‌گردد، نرم‌افزار زیبراش در حجاری و نقش برجسته بی نقص عمل می‌کند و نهایتاً بیننده را مبهوت می‌سازد.


زیبراش در مرمت


قرن‌ها بناها و تندیس‌هایی در ملل و اقوام مختلف ساخته شد مردم با آنها زندگی کردند و نسل به نسل فرهنگ هر منطقه را منتقل نمود ند، امروز برای حفظ تاریخ نیاز به مرمت داریم. از آنجا که بناها و آثار تاریخی گرانبها و با ارزش هستند کارشناسان مرمت با ید با نهایت دقت برداشت و ترمیم را انجام دهند از این رو شبیه‌سازی سه بعدی در نرم‌افزار زیبراش بسیار ضروری است.


زیبراش در جراحی زیبایی و پلاستیک


جراحی پلاستیک در جهان در زمینه زیبایی و ترمیم طرفداران بسیاری دارد و اکثر بیماران می‌خواهند قبل از دست به تیغ بردن جراح از نتیجه کار با خبر گردند، اسکن سه بعدی و نرم‌افزار زیبراش در کنار هم به کمک جراحان آمد تا حد زیادی از نگرانی‌های بیماران بکاهد.


زیبراش در طراحی محصول


در صنایع گوناگون مانند تولید کیف و کفش، مواد خوراکی، قطعات صنعتی و …. طراحان می‌توانند از نرم‌افزار زیبراش در مراحل تولید استفاده نمایند تا روند ساخت یک محصول سرعت بگیرد.


زیبراش در طراحی و تولید جواهر


طلا و جواهرات قرن‌ها به عنوان زینت و نماد در اقوام مختلف مورد استفاده قرار گرفت، و همواره توسط هنرمندانی چیره‌دست طراحی می‌گشت اما امروز تبدیل به صنعت شده‌است از این رو هنرمندان نیاز دارند تا خلاقیت و ابتکار بیشتری در کارهایشان به نمایش گذارند. نرم‌افزار زیبراش در کنار مهارت جواهرسازی کمک می‌کند تا جواهر ساز ایده‌های خود را تبدیل به واقعیت نماید.


زیبراش در طراحی مد و لباس


مد و لباس از محبوبترین تفریحات بشر است، لباس تبدیل به کالایی سودآور شده‌است به همین خاطر تولیدکنندگان مدام در تلاشند تا از یکدیگر پیشی بگیرند که قطعاً برند و کمپانی برنده است که از سرعت و دقت بالاتری در پروسه تولید برخوردار باشد.


زیبراش در نقاشی


زیبراش نرم‌افزاری سه بعدی است در حالی که نقاش می‌تواند با دست گرفتن قلم نوری هنر خود را به شکل دیجیتالی در نرم‌افزار نمایان کند.


زیبراش در کاشی و سرامیک


طراحی دقیق پیش از تولید در صنعت کاشی و سرامیک بسیار با اهمیت است و به تولیدکنندگان کمک می‌کند تا ایجاد ضایعات را در تولید کاهش دهند، بهره‌گیری از نرم‌افزار زیبراش به شدت می‌تواند برای تولیدکنندگان این صنعت سود آور باشد.


زیبراش در طراحی اتومبیل و وسایل نقلیه


صنعت اتومبیل در تمام جهان به عنوان یکی از پرقدرت‌ترین صنایع به حساب می‌آید و عموماً دولت‌ها سرمایه‌گذاری‌های کلانی در این بخش انجام می‌دهند، این صنعت نیز مانند دیگر صنایع از نرم‌افزار زیبراش، در تولید ربات‌های کارخانجات اتومبیل تا طراحی بدنه و جزئیات موتور و… بهره‌مند گشته‌است.


زیبراش در علوم


محققان همیشه در تلاشند تا گره از کار بشر باز نمایند. ساعت‌ها در آزمایشگاه، دنیای موجوداتی را رصد می‌کنند که با چشم غیر مسلح قابل شناسایی نیستند. شانه به شانه محققان، متخصصین با تسلط به نرم‌افزار زیبراش توانسته‌اند این فضا و موجودات را شبیه‌سازی نمایند.


زیبراش در پزشکی


نرم‌افزار زیبراش در علم پزشکی به مدلسازی تمام قسمت‌های بدن می‌پردازد و راه آسان تری را در بسیاری از شرایط دشوار برای پزشکان هموار ساخته‌است.


کاربرد زیبراش در انیمیشن سازی


زیبراش باعث شده که مسیر ساخت انیمیشین های سه بعدی هم کاملا تغییر کند.در گذشته سازنده انیمیشین سه بعدی باید نسخه ای با رزولوشن پایین از شخصیت ها در بسته سه بعدی دیگری ایجاد می کند.این مدل با رزولوشن پایین را طرح پایه می نامند. از این مدل برای ساخت انیمیشین در محدوده های سخت افزاری استفاده می شد. اما زیبراش همه چیز را تغییر داد و به هنرمند این امکان را داد تا طرح های شخصیت خود را با کیفیت کامل از آغاز تا انتهای کار بسازد. حال هنرمند می تواند شخصیت ایده آلش را در یک برنامه ساخته و روی آن کار کند. طراحی سال های گذشته بیشتر مدل هایی با رزولوشن پایین داشت. زیبراش گرایشات را تغییر داد و اکنون هنرمندان آزاد هستند که جزئیات کامل را وارد نمایند. به علاوه این امکان ایجاد شده که نسخه دیگری از مدل طراحی شده برای انیمیشین سازی ساخته شود. زیبراش بخاطر داشتن یک جریان غیرخطی به خودش افتخار می کند.این یعنی هنرمندان انعطاف پذیری بیشتری در روش کارشان دارند. سایر نرم افزارهای سه بعدی می توانند بسیار محدود کننده باشند و هنرمند را مجبور کنند که از رویه های معینی پیروی کرده تا به نتیجه نهایی برسد. برای مثال در بعضی بسته های سه بعدی هنرمند باید مدل هایش را قبل از ایجاد بافت تمام کند. تغییر مدل گاهی به معنی از دست دادن کار رنگ در آن است. زیبراش باعث می شود که هنرمند ، وضعیت کار را بدون از دست دادن اطلاعات انتخاب نماید. چنین جزئیات ریزی را معمولا در برنامه های دیگر نمی توان وارد کرد. استفاده از این ابزار باعث شده که مدل های دقیق تری برای رسانه های دیجیتالی ساخته شود. طراحان با استعداد حتی می توانند ویژگی هایشان را مستقیما در زیبراش وارد کنند و زمان دقیق پیشرفت برنامه را ذخیره نمایند. نرم افزار به هنرمند این امکان را می دهد که انواع مدل ها را بسازد. علاوه بر این زیبراش گزینه مناسبی برای ساخت سایر اشیا مانند نمونه های ماشین آلات یا سلاح هاست. برخلاف نرم افزارهای مدل سازی قدیمی، نیازی به تکثیر نمونه های مجزا نیست زیرا روش کاملا متفاوتی را می طلبد. اولین و مهم ترین زمینه کاربرد نرم افزار زیبراش، در زمینه تولید و طراحی کاراکتر های کارتونی و انیمیشنی است.  به نوعی می توان گفت که زیبراش در دنیای ساخت انیمیشن انقلابی ایجاد کرده است.برای تولید انواع شخصیت ها و جزئیات مورد نیاز آن ها می توان از زیبراش استفاده کرد. ساخت و طراحی مدل های ارگانیکی از اسلحه، وسایل نقلیه، لباس ها و هر چیز دیگری که در یک داستان یا انیمیشن به آن نیاز است، در کنار خود کاراکتر ها به صورت سه بعدی در زیبراش طراحی و ایجاد می شوند. در نتیجه می توان انیماتور ها را به عنوان اصلی ترین گروهی معرفی کرد که به صورت گسترده از نرم افزار زیبراش استفاده می کنند.


کاربرد گسترده زیبراش در بازی های ویدئویی


کنسول های بازی و بیش تر استودیو هایی ساخت بازی های ویدئویی، امروزه برای خط انیمیشنی بازی های خود از زیبراش استفاده می کنند. آن ها می توانند با کمک این نرم افزار تمام جزئیاتی که در نظر دارند را به کاراکتر های بازی خود بیفزایند. برای مثال بازی های God of War و بازی Assassins Creed با زیبراش ساخته شده اند. جدای از تفکر و ایده ای که در پشت یک بازی وجود دارد طراحی شخصیت‌ها و رئال بودنشان بازی را جذاب تر می‌کند و قطعاً حس خوبی به کاربر القا می‌نماید به همین دلیل کمپانی‌های بزرگ بازی سازی همواره سعی دارند تا بهترین کیفیت را عرضه کنند نرم‌افزار زیبراش با دربرداشتن صدها ابزار در خود توانسته جایگاه مهمی در بازی سازی پیدا کند اگر علاقه‌مند به ساخت شخصیت هستید بهترین پیشنهاد ما زیبراش است.


زیبراش در بازاریابی و تبلیغات دیجیتالی


در حوزه بازاریابی و تبلیغات دیجیتالی نیز از نرم افزار زیبراش استفاده می شود. هر جایی که نیاز به طراحی و ارائه مدل های سه بعدی مبتنی بر واقعیت، انیمیشن ها و جلوه های سه بعدی وجود دارد، به فردی که توانایی کار با نرم افزار ZBrush را دارد نیاز است - همواره تولیدکنندگان محصولات و برترین برندهای دنیا سعی دارند تا از طریق روش‌های جذاب محصولات خود را عرضه کنند و مخاطبین خود را از آخرین و جدیدترین دستاوردهای خود با خبر نمایند در صنعت تبلیغات، تسلط بر نرم‌افزارهای سه بعدی سازی مانند نرم‌افزار زیبراش و تری دی مکس نقش تعیین‌کننده ای در خروجی ارائه محصول دارند.


استفاده از زیبراش در دنیای فیلم و سینما


استفاده گسترده از زیبراش در فیلم سازی، ویدئو های سه بعدی، فیلم های کارتونی، فیلم های سینمایی با جلوه های ویژه و کاراکتر های منحصر به فرد که همگی مبتنی بر کاربرد یک نرم افزار مدل سازی سه بعدی هستند، غیر قابل انکار است. از این نرم افزار و ابزار های متنوع آن، برای ایجاد مدل های سه بعدی با وضوح بالا در فیلم ها، محتوا های ویدئویی و جلوه های ویژه استفاده می شود. این نرم افزار یکی از رایج ترین ابزار ها در استودیو های حرفه ای فیلم سازی در سراسر جهان است.


خلق کاراکتر های مورد نظر


تمامی بافت هایی که یک مدل را به مدل واقعی آن نزدیک می کند را می توان به کمک ابزار های متعددی که نرم افزار ZBrush ارائه می دهد، روی مدل دیجیتالی اعمال کرد تا طرح نهایی کاملا مطابق یک نمونه واقعی باشد. تقلید کردن از تمام این جزئیات با این سطح از دقت تنها به کمک ابزار های نرم افزار زیبراش امکان پذیر است. با کمک ابزار های موجود در این برنامه سه بعدی، می توان تمام مدل های بسیار دقیق را برای هر نوع پلتفرم و رسانه دیجیتالی ترسیم و ایجاد کرد. هنرمندان می توانند از این نرم افزار برای خلق کاراکتر های مورد نظر خود در سریع ترین زمان ممکن استفاده کنند.

دوره آموزشی مناسب چه افرادی است

طراحان صنعتی / خدمات پرینت سه بعدی ( رزین و اف دی ام ) / طراحان کرکتر / طراحان محصول / هنرمندان دیجیتال و سی جی آرتیست ها / بازی سازان / طراحان طلا و جواهرات /  مدلسازان سه بعدی / ماکت سازان / کانسپت آرتیست ها / معماران / ایده پردازان / مجسمه سازان /  پزشکی زیبایی و ...

سوالات متداول

سوالات متداول

 

اهمیت آموزش در این دوره چیست ؟

زیبراش ( ZBrush ) یکی از بهترین نرم افزارهای سه بعدی سازی در دنیا است که ویژه طراحی استفاده می شود . تمامی طراحان نیاز دارند که قبل از هر چیزی ایده های خود را ببینند ، اشکالات آن را برطرف کنند ، کوچکترین جزئیات را به آن اضافه کنند و هر آنچه که لازم دارند را بر روی طرح اعمال کنند و بهترین طرح و ایده را به سمت عملی شدن و اجرا شدن ببرند .

آیا برای فراگیری آموزش زیبراش حتما قلم نوری باید تهیه کرد ؟

بله ، استفاده از موس کامپیوتر توصیه نمیگردد، در طی دوره مدرس تکنیک های ترسیع استفاده از قلم نوری را آموزش میدهد.

چه نوع قلم نوری مناسب این دوره آموزشی هست ؟

استفاده از هر قلم نوری مناسب میباشد.

آیا امکان پرداخت شهریه به صورت اقساطی امکانپذیر میباشد ؟

خیر، هزینه مربوط به شهریه قبل از آموزش مطالبه میگردد.

آیا برای شرکت در دوره‌ی زیبراش پیش نیاز لازم است ؟

خیر برای گذراندن دوره‌های زيبراش به گذراندن هیچ پیش نیازی احتیاج ندارید.

یادگیری زيبراش برای چه کسانی لازم است ؟

آموزش زیبراش ( ZBrush ) برای تمام علاقه ‌مندان  : مجسمه سازی و پیکره تراشی / جواهرسازی و طراحی جواهرات / کاراکتر سازی / انیمیشن سازی و بازی سازی / معماران و طراحان داخلی / کسانی که پرینت سه بعدی هنری یا صنعتی می گیرند

آیا پس از گذراندن دوره‌ی زیبراش ، امکان ورود به بازار کار را دارم ؟

بله. دوره با هدف بازار کار طراحی شده‌اند؛ همچنین مدرس در پایان دوره نکات مربوط به بازاریابی مفیدی را به شما ارائه می‌کنند.

استاد چگونه می تواند تمرینات من را ببیند و رفع اشکال کند ؟

با استفاده از گروه تلگرام و یک ساعت آخر کلاس

برای ثبت نام باید بصورت حضوری مراجعه کنم ؟ آیا می توان از طریق سایت ثبت نام کرد ؟

خیر از طریق تلگرام پشتیبانی پی تی ام میتوانید اقدام کنید.

محل برگزاری دوره

تهران - کارخانه نوآوری آزادی ( هفت و هشت ) - ظرفیت : 12 هنرجو

پرسش و پاسخ آنلاین

آیدی تلگرام : PTMSUPPORT@ ( کلیک کنید )

جهت دریافت لینک گروه کوچینگ به آیدی تلگرام پشتیبانی پی تی ام پیام خود را ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی :

https://t.me/PTMSUPPORT

لینک کانال تلگرام مجموعه هنری پی تی ام :

https://t.me/PTM_TOP

پاسخگویی : 11 صبح الی 17 بعد از ظهر

1

جهت ثبت نام در دوره آموزشی و پرداخت شهریه به پشتیبانی پی تی ام در تلگرام پیام خود را ارسال کنید
تلگرام پشتیبانی :
https://t.me/PTMSUPPORT
لینک کانال تلگرام مجموعه هنری پی تی ام :
https://t.me/PTM_TOP
پاسخگویی : 11 صبح الی 17 بعد از ظهر

PTM ADS

درحال بارگذاری ...

PTM ART CENTER : FREELANCER